rozprávkovo
„ Z rozprávky do rozprávky“
( Športovo-zábavné dopoludnie)
Začiatok: Po úvodných uvítacích slovách riaditeľky, ktorá všetkých zúčastnených oboznámi s programom športovo-zábavného dopoludnia, zaspievajú deti spoločnú hymnu dňa – „ Čo všetko deťom k šťastiu treba“
Učiteľky rozdelia deti do družstiev. Každé družstvo má svojho vedúceho – rodič. Družstvá si vymyslia názvy svojich skupín a vydajú sa do sveta rozprávok ( na jednotlivé stanovištia), na ktorých ich už čakajú rozprávkové postavy s úlohami.
Cieľom celého dňa je súdržnosť a kamarátstvo. Deti musia prejsť rôznymi
úlohami – prekážkami, aby sa rozhádané rozprávkové postavy opäť skamarátili a našli k sebe cestu. Zbierajú na stanovištiach dukáty – stratený poklad z rozprávok, pričom zachraňujú najväčší poklad a to je kamarátstvo rozprávkových postáv.
Hlavná časť dňa:
1. Madagaskar ( Havajčanka):
Pomôcky: obrázok žabky, kengury, zajaca, hada, kačky, bociana, opice, slona, medveďa, raka
Špagát, vrece, šatka, karimatka
Úloha: Vytiahnuť si z čarovného vreca obrázok zvieraťa, zaradiť zviera – či je to lesné, exotické, domáce a pod., prejsť vyznačený úsek pohybom typickým pre zviera na obrázku a vydávať charakteristické zvuky ako dané zviera.
2. Snehulienka a 7 trpaslíkov ( Trpaslík):
Pomôcky: zelené ihrisko na školskom dvore, látkový tunel, kužele
Úloha: Prejsť prekážkovú dráhu – vyjsť po drevených schodíkoch, zdolať kĺzačku, prejsť tunelom, zvládnuť prekážkovú dráhu pomedzi kužele.
3. Medovníková chalúpka ( Ježibaba):
Pomôcky: špagáty, laná, drevené palice
Úloha: Ježibaba začarovala všetky rozprávkové postavy a preto sú rozhádané, úlohou je zdolať ježibabinu pavučinu preliezaním, podliezaním a prekračovaním a moc ježibaby zoslabne.
4. Zlatovláska ( Laktibrada):
Pomôcky: povraz, lano
Úloha: Laktibrada väzní Zlatovlásku, jediná možnosť ako jej pomôcť je premôcť mocného čarodejníka – preťahovanie lanom.
5. Hrnček var ( Kuchárka):
Pomôcky: kotol, voda, múka, sóda bikarbóna, nádobky, poháre
Úloha: Po dlhej ceste plnej prekážok vyhladli nie len deti, ale aj rozprávkové postavy a jediná možnosť ako nasýtiť všetkých je pomôcť milej kuchárke navariť kašu. Úlohou detí je nanosiť vodu v pohároch pomedzi prekážky do kotla.
Záver: Vyhodnotenie všetkých družstiev a uloženie pokladu do truhlice kam patrí. Symbolické pretrhnutie zlých čarov ( brána z novinového papiera) a spoločný tanec. Deti dostanú odmenu za to, že zachránili rozprávkové postavy a ich kamarátstvo.