metódy - stručne
Metóda – z gr. methodos – cesta, spôsob na dosiahnutie cieľa
Využívané sú: hra, pozorovanie, opis, riadený rozhovor, pokus, experimentovanie, projektová metóda ( sadenie semienka doma – zakresľovanie postupného rastu), metódy tvorivej dramatiky ( dramatizácia rast
u kvetov, hra na vietor a pod.), práca s knihou, tvorba príbehu a pod.
* prírodné prostredie – bohatý zdroj podnetov
- priame pozorovanie
- využitie všetkých druhov zmyslového vnímania, a pod.
Prostredie – významný determinant rozvoja prírodovednej gramotnosti
u detí, od malička podstatným spôsobom ovplyvňuje vzťah dieťaťa k prírode
V predškolskom veku – učenie sa detí založené na hre cez zážitok - potrebné pripraviť podnetné prostredie, v ktorom dieťa realizuje činnosť, ktorá vedie k zážitku a zároveň k skúsenosti